FAQ/Hjælp

De mest almindelige spørgsmål og svar ang. dit havehus

1. Bestilling og køb

1.1. Produkt information
1.2. Fundament
1.3. Leverings- og pakningsstørrelse
1.4 Opbevaring af træprodukter
1.5. Betaling
1.6. Levering

2. Spørgsmål til strukturen

til sektion

3. klager

3.1. Beskadigede dele
3.2. Manglende dele
3.3. Garanti

1. Bestilling og køb

1.1. Produktinformation

Hvilket tilbehør følger med i bestillingen?
Medfølgende tilbehør er angivet under "Inkluderet i levering" ved bestilling. Denne fortegnelse kan findes i beskrivelsesteksten til huset under billedet.

Hvilket tilbehør anbefaler Have & Hus til opføringen af et havehus?
Vi anbefaler fugtbarrierer, da de forhindrer vand i at nå træfundamenterne nedenfra. Skulle disse nogensinde blive våde, eksempelvis fordi meget vand løb ind under husets fundament, på grund af et kraftigt regnbad, kan luften cirkulere bedre takket være den lille stigning gennem fugtbarrieren, og fundamenttræet tørrer derved hurtigere.

  • Hvis huset ikke kommer med en stormstang, anbefales det også at forankre vindforankringssættet for at fastgøre de planker, der sættes sammen.
  • Tagpap skal helt sikkert fastgøres på taget - uanset om du vil købe tagspåner.
  • Ved bestilling af tagspåner kan det være nødvendigt at bestille yderligere rektangulære skinner afhængigt af tagets form og tagspåner.
  • Render og tønder er valgfrit tilbehør, som du kan købe afhængigt af din smag og dine behov.
  • Når du maler haven, skal du beslutte:
    • Om huset skal glaseres, hvis det skal, er en type glasur tilstrækkelig til begge nødvendige belægninger, da glasuren også impregnerer træet
    • Hvis huset skal males med dækfarve, er flere arbejdstrin nødvendige.
      • Imprægnering med PGH træbeskyttelsesgrund
      • Primer med PGH AIDOL Isoliergrund
      • Topcoat med PGH AIDOL topmaling
    • Med begge farveskemaer tilrådes det at belægge tungen og rilleforbindelsen med imprægnering, når den er sat op, og derefter sætte plankerne i hinanden, når de netop er malet. Efter den komplette opførelse af huset, skal du også belægge ydersiden af ​​huset med imprægnering/glasur.

Vil huset blive leveret i dets naturlige tilstand eller malet som vist på billedet?

Huset leveres som et sæt lavet af ubehandlet træ eller, hvis det ønskes og tilbydes, af imprægneret træ. Huset kan kun leveres færdigmalet i undtagelsestilfælde. Denne mulighed bemærkes derved eksplicit på hjemmesiden.

Skal jeg male huset, hvis jeg har en fabriksimprægnering?
Fabriksimprægnering er ikke et sidste lag maling. Under alle omstændigheder skal træet behandles med en glasur eller toplak.

Kan huset også leveres med maling?
Huset leveres som et sæt lavet af ubehandlet eller, hvis ønsket, imprægneret træ. Du kan bestille den valgte farve på artikelsiden under tilbehør. Huset kan kun leveres færdigmalet i undtagelsestilfælde. Denne mulighed bemærkes eksplicit på hjemmesiden.

Kan jeg ombestille valgfrit tilbehør?
Ja, du kan også genbestille tilbehør som f.eks et tagrendesæt senere. Den nemmeste måde at gøre dette på er at gå til kategorien "tilbehør" på vores hjemmeside. Vi beder dig om ikke at bestille via telefon.

Hvis du har et spørgsmål om et bestemt produkt, så send os en besked via vores e-mail support@have-og-hus.dk.

Kan jeg også bestille et vindue/en dør, og hvad koster det?
Kan jeg også eftermontere et vindue/en dør?
Ja, du kan bestille yderligere vindue- og dørelementer. Priser og yderligere information kan findes under havehusdøre/havehusvinduer. Installationen finder sted under/efter byggeriet af huset.

Bemærk, at hvis du bestiller et fabriksimprægneret hus, er yderligere døre og vinduer ikke imprægneret.

Kan du ændre noget strukturelt?
Hvad kan ændres?
Er specielle dimensioner mulige for terrassetage?
Generelt, Kan næsten alt ændres (baseret på den tekniske gennemførlighed). Imidlertid skal enhver strukturændring betragtes som et skræddersyet produkt og dermed som et helt nyt hus. Efter vores erfaring er omkostningerne til et skræddersyet produkt 30 til 70 procent højere end prisen på grundmodellen.

Mellemmål er mulige for tagdækning af terrasser. Hovedbegrænsningen er at den maksimale dybde  for glas er på 400 centimeter, og 500 centimeter for polycarbonat samt generelt det rektangulære design. Kontakt os venligst ang. mellemmål.

Kan huset bygges spejlvendt?
Ja, en spejlvendt samling er mulig med mange modeller uden ekstra tilbehør. Se mere i varebeskrivelsen, eller send en specifik anmodning.

1.2. Fundament

Hvad er havehusets fundament?
Hvordan skal fundamentet være? Hvordan bygger man fundamentet?
Havehuset leveres uden fundament, det står kun på grundtræ. Vi anbefaler derfor at forberede et fundament lavet af grus, eller en bundplade inden opsætning. Stripfundamenter kan kun bruges i begrænset omfang, punktfundamenter anbefales ikke. For mere information, se venligst vores rådgiver artikel: Fundamenter til havehuse

1.3. Leverings- og pakningsstørrelse

Hvordan leveres havehuset?
Hvor stor er lastbilen?
Er vejen på leveringsadressen godkendt til en 40-tons lastbil?

Havehuset leveres som en pakke - længden afhænger af husets længste sidevæg. Dette kan være forskellige længder afhængigt af modellen. Generelt er pakken 120 centimeter bred og maksimalt 100 centimeter høj. Pakken leveres af en 40-ton lastbil med en traktor-trailer og en trailer. En gaffeltruck er også inden i. Lastbilens længde er omkring 17 meter. For mere information henvises der til vores leverings- og forsendelsesomkostninger.
Kontrollér venligst, om lastbilen kan komme ind på din gade. Desværre kan vi kun garantere den gratis levering fra lastbilen til leveringsadressen. Du kan spørge den ansvarlige vejbygningsmyndighed, om din vej er egnet til adgang for lastbilen.

Leverer i også til en kolonihave eller en havegrund?
Vi kan ikke garantere det. Efter vores erfaring er indkørslerne og stierne i kolonihaver meget smalle. jordens sort og stiernes bredde skal angives. Levering foretages som regel til kantstenen. Når du meddeler din leveringsdato, skal du tale med videresendelsesagentens afsender om at der kan være en mulig leveringshindring.

Hvis der er en hindring for levering, kan du alternativt give os et passende genindlæsningssted, såsom en lokal forhandler af byggematerialer, en gård eller en større parkeringsplads. Pakken kan derefter læsses på en trailer arrangeret af dig, for eksempel en biltandem trailer eller traktor trailer. Bemærk: Sideklapperne skal fjernes for at vi kan læsse produktet på.

1.4 Opbevaring af træprodukter 

Hvordan skal jeg opbevare mit træprodukt, hvis jeg ikke monterer det umiddelbart efter levering?

Da træet i dit produkt er følsomt over for vejrliget, er det vigtigt, at du opbevarer det korrekt, indtil det er monteret. Bemærk venligst følgende oplysninger:

  • Opbevar leveringen udenfor, men ikke direkte på græsplænen eller på jorden.

  • Brug om muligt kvadratisk træ eller andre støttepunkter, som pakken kan placeres på.

  • Vær opmærksom på eventuelle skader på emballagefolien eller tydelige transportskader. Hvis det er tilfældet, bedes du anmelde det til os direkte efter levering ved hjælp af billeder på følgende link: (support@have-og-hus.dk) Der kan ikke tages hensyn til klager over leveringsskader, efter at havehuset er blevet bygget.

  • Hvis dit produkts emballagefilm viser tegn på skader, skal du lukke den og fastgøre den med tape.

  • Sørg for, at din ordre er færdig, før du begynder at samle den, da enhver efterfølgende levering vil medføre yderligere forsinkelse.

Hvad skal jeg overveje, hvis jeg skal flytte mit træprodukt?

Det er ikke altid muligt for os at transportere dine varer med vores gaffeltrucks til monterings- eller lagerstedet. Hvis dette sker, skal du åbne emballagen for at bringe produktet til opbevaringsstedet. Brug dette trin til at kontrollere din ordre med det samme for at se, om der mangler dele. Du skal blot krydse alle de dele, du havde på, af på den stykliste, der er med i pakken. Hvis du opdager skader eller manglende dele, bedes du rapportere dem til os ved at sende en besked med fotos til support@have-og-hus.dk

Vær opmærksom på følgende punkter under opbevaring:

  • Sørg for, at der er tilstrækkelige støttepunkter for træpladerne (f.eks. gennem firkantet træ), og læg ikke pladerne på jorden eller græsplænen.

  • Opbevar din levering på et luftigt sted beskyttet mod regn.

  • Hvis det er muligt, skal du pakke din levering ind i en presenning. Brug fastspændingsstropper med passende kantbeskyttelse, hvis den er tilgængelig. De holder træet under tryk, så man undgår at træet vrider sig, hvilket ellers kunne komplicere konstruktionen.

1.5. Betaling

Hvilke betalingsmetoder er der?
Du kan finde oplysninger om dette under: Betalingsmetoder

Hvornår skal jeg betale forud?
I tilfælde af forudbetaling skal din betaling være modtaget ved bankoverførsel efter accept af ordren eller senest 14 dage efter, at ordren er afgivet. Du finder det endelige beløb og overførselsoplysningerne både i din ordrebekræftelse, som vi sender dig via e-mail når du har afgivet din ordre, og på siden "Betalingsmetoder".
Vigtigt: Leveringstiden, der er angivet ved bestilling, tæller kun fra når vi har modtaget betalingen på vores konto.

Hvornår bestilles huset: efter betaling eller efter bestilling?
De fleste havehuse bestilles, så snart ordren er modtaget. Til metalværktøjsskure, grill, terrassetage, EPDM-sæt, tagrendesæt, farver af PGH-mærket, drivhuse, saunaovne og tilbehør, samt til individuelle havehuse, kan vi kun bestille fra vores producent efter modtagelse af betaling.

Betaling med kreditkort accepteres eller afvises ikke. Hvad laver jeg forkert?
Bemærk kreditgrænsen på dit kreditkort. Hvis købsprisen (plus andre allerede købte) overstiger din kreditgrænse, afviser kreditkortselskabet transaktionen. Tal med dit kreditkortselskab for at løse dette problem.

Kan jeg også købe produkterne på stedet, og hvad gør jeg, hvis der kræves kontant betaling?
Vi sælger ikke på stedet og anmoder ikke om kontant betaling. Hvis du modtager sådanne krav eller tilbud, bedes du straks kontakte vores kundeservice.

1.6. Levering

Kan jeg få en fast leveringsdato?
Desværre kan vi ikke tildele faste leveringsdatoer, fordi speditionsfirmaet planlægger sine ture afhængigt af ordresituationen. Din følgeseddel oprettes så snart

a) Dine varer er på lageret og

b) varerne er betalt (f.eks. via. forudbetaling eller PayPal).

Afhængigt af ordresituationen har vores rederi brug for ca. 2 til 3 uger til dispositionen. Du modtager en klar erklæring om den forventede leveringsdato fra vores kontraktrederi så snart som muligt.

Kan jeg få leveringen en fredag ​​eftermiddag eller alternativt en lørdag?
På grund af lastbilkørsel i weekenden og på helligdage (for tiden også i sommerferien) er leveringer desværre kun mulige fra mandag til fredag. Den nøjagtige levering afhænger af ruteplanlægningen og antallet af leverancer i din kommune. Du modtager en klar erklæring om leveringsdatoen fra vores kontraktrederi.

2. Spørgsmål om strukturen

Er der nøjagtige monteringsinstruktioner?
Typespecifikke konstruktionstegninger og generelle instruktioner er tilgængelige for alle produkter.

Hvor du skal starte?

Vi anbefaler artiklerne i vores guide:

Hvorfor er der ingen klistermærker på tavlerne?
Desværre er plankerne kun nummeret af nogle producenter.

3. Klager

Vi håber du nyder vores produkt(er). Hvis der opstår en klage, vil vi selvfølgelig være ved din side.

3.1. beskadigede dele

Hvad gør jeg, hvis jeg har en klage, eller hvis jeg har modateget beskadigede dele?
Kontakt os på vores e-mailadresse: support@have-og-hus.dk

Vi har brug for den udfyldte form, fotos af de beskadigede komponenter, den liste som du har markeret de defekte eller manglende dele på, og det håndskrevne nummer på emballagefilmen eller den vedlagte monteringsplan. Vi beder dig om at uploade disse oplysninger via vores hjemmeside. Vi tager os så af din sag så hurtigt som muligt.

3.2. Manglende dele

Hvis dele til opførelsen af ​​havehuset mangler i din levering
så kontakt os via vores e-mailaddresse: support@have-og-hus.dk.

Vi har brug for den udfyldte formular fra dig, den liste af dele, hvor du har markeret de manglende dele, og det håndskrevne nummer på emballagefilmen eller den vedlagte monteringsplan. Vi undersøger derefter din sag så hurtigt som muligt.

3.3. Garanti

Jeg vil gerne gøre brug af Have & Hus-garantien. Hvad kan jeg gøre?
Kontakt os venligst via vores e-mailadresse: support@have-og-hus.dk

Vælg venligst dit land og sprog:

Vi har bemærket, at du er fra et andet land. Ønsker du at skifte til dit lands webshop? Vi er glade for, at kunne tilbyde dig vores Have & Hus-produkter i mange forskellige lande. Bemærk dog, at pris, forsendelsesmuligheder og tilgængelighed kan variere fra land til land. Vi kan ikke tilbyde international forsendelse.

Bemærk

Denne kategori er ikke tilgængelig i dette land.

Dette produkt er ikke tilgængeligt i dette land.

Når du forlader siden, bliver indkøbskurven tømt og notesblokken slettet.

Når du forlader siden, slettes notesblokken.

Ønsker du stadig at fortsætte?